Predstavenie hráčov - 3. časť

10.05.2011 16:17

V dnešnom predstavovani pokračujeme receiverom Stanom Bluskom a quarterbackom Ľudvom Gyirbachom. Ďalšia časť rozhovor prinesie hráčov defensive line Michala Pekaroviča a Vladimíra Čechánka.

 

Stanislav Blusk 

 

Ako si sa dostal  k americkému futbalu?

Pred pár rokmi som začal sledovať  NFL v telke, od vtedy som to chcel skúsiť.  Pár mesiacov dozadu som videl v meste plagáty, došiel som na tréning a od vtedy ma to drží.

 

Čo ťa na tomto športe zaujalo?

Okrem nádherných touchdown-ov aj množstvo signálov, ktorými sa dajú dosiahnuť.  AF je šport, v ktorom hrá na jednej strane 11 hráčov a väčšina z nich môže skórovať, takže tréner má pri výbere útoku veľa možností. Ďalej ma zaujalo, že skóre sa môže za niekoľko minút rýchlo zmeniť. Stačí pár fumble-ov a interception-ov a prehrávajúci tým vedie.

 

Venoval si sa aj iným športom?

Pasívne som sa venoval skoro všetkým športom, aktívne hlavne športom v ktorých držím v ruke nejaký drúk J, t.j. hokejbalu a floorbalu. S kamošmi z gympla sme založili hokejbalový tým, s ktorým sme sa odohrali pár zápasov  v Malackej lige.

 

Ake sú tvoje ciele v tomto športe?

AF je tvrdý šport, takže momentálny cieľ je udržať sa čo najdlhšie bez zranenia. J Ale nie, začal som kvôli tomu, aby som si zlepšil kondičku. Časom sa ukáže na čo budem mať, ak ma nedraftujú do NFL, tak prvé miesto v lige tiež poteší.

 

Máš vzor či už v americkom futbale alebo inom športe?

Nenazval by som to vzorom, proste mám rád v každom športe pár hráčov. V AF je to napr. reciever Larry Fitzgerald z Arizony. Cardinals hrali v prvom zápase ktorý som videl a tento týpek chytil všetko, čo naňho letelo.

 

Ľudoviít Gyirbach

Ako si sa dostal  k americkému futbalu?

O americkom futbale som nepočul prvý krát ale nevenoval som mu pozornosť. Postupom času chalanov ktorých poznám dlhšiu dobu, napadla  myšlienka že by sme mohli s týmto kolektívnym športom začať aj u nás v Malackách. Na Slovensku je tento kolektívny šport malo známy čo je veľká škoda .Napriek tomu sa to dostalo aj k nám a bol by som rad kebyže za spolupráci s inými mestami ktoré sa venujú americkému futbalu by sme získavali od nich a zároveň odovzdávali skúsenosti ďalej. Treba si získať náklonosť ľudí aby bol čo najväčší záujem o tento šport lebo je to o vzájomnej spolupráci ktorá v tomto športe je prvoradá.

 

Čo ťa na tomto športe zaujalo?

Tak určite :D je to sila, tvrdosť a rýchlosť čo ma najviac zaujalo.

 

Venoval si sa aj iným športom?

Začínal som s hádzanou ktorej som sa aj nejaký ten rok venoval.  Tak rekreačne som hrával ešte futbal, hokejbal a venoval som sa chvíľu aj boxu. A keď si to tak zoberiem americky futbal je taký súhrn športov ktoré som hral.

 

Aké sú tvoje ciele v tomto športe?

Moje ciele nie sú veľké.  Treba si položiť sám sebe otázku čo vlastne chceš a rozhodnúť sa. Chcel by som sa s tímom dostať do ligy a byt ostatným dobra konkurencia,  to je taký hlavný ciel.

 

Máš vzor či už v americkom futbale alebo inom športe?

Vzor konkrétneho športovca nemám ale obdivujem ľudí, ktorý sa vedia vypracovať z dola hore a sú vzorom ostatným mladým aj starým nadšencom.