Predstavenie hráčov - 2. časť

03.05.2011 13:56

Ako sme sľúbili dnes predstavíme hráčov Aliho Bartalského a Martin Galbavého, ktorý je zároveň aj trénerom Wildboars. Obidvaja sú robustnej postavy a mali by tvoriť základ offensive line mužstva. V ďalšej časti predstavovania to bude receiver Stanislav Blusk a quarterback Ľudovít Gyirbach.

 

Ali Bartalský

Ako si sa dostal k americkému futbalu?
K tomuto športu som sa dostal cez kamarátov, ktorý ma oslovili či to nechcem skúsiť.

Čo ťa na tomto športe zaujalo?
Fyzická náročnosť a tvrdosť tohto športu.

Venoval si sa aj iným športom?
Venoval som sa niekoľko rokov hádzanej a hokejbalu.

Ake sú tvoje ciele v tomto športe?
Chcel by som tento šport robiť na profesionálnej úrovni a dostať sa do zahraničia.

Máš vzor či už v americkom futbale alebo inom športe?
Nemám žiadny vzor.

 

Martin Galbavý


Ako si sa dostal  k americkému futbalu?

K futbalu som sa dostal cez Peťa Ševčíka, ktorý ma oslovil, či nemám záujem rozbehnúť tento šport v Malackách. Nápad som si nechal prejsť hlavou, a potom som sa rozhodol, že by som to rád vyskúšal. Oslovil som zopár kamarátov a im sa táto myšlienka zapáčila. Po pár dňoch sme začali s plagátmi a následne sa ozvali prví záujemcovia, tak sme usporiadali tréning.

 

Čo ťa na tomto športe zaujalo?

Zo začiatku to bolo určíte, že konečne šport, na ktoré mám proporcie J.  Postupne som zisťoval viac a viac. Na tomto športe je najkrajšie to, že je to tímový šport . V televízii to môže pôsobiť tak, že to je o quarterback-ovi alebo receiver-ovi, lebo to sú vlastne hráči, ktorí sú najviac vidieť. Pravda je však iná bez tých hráčov čo sú okolo nich by to určíte nešlo.  Ako hovorí známe príslovie: ,, jeden za všetkých, všetci za jedného´´.  Ďalšia pozitívna vec je, že tento šport je najmä taktický. Pre niekoho pozitívne, pre niekoho nie ,že je to najtvrdší a najťažší kolektívny šport na svete.  Zároveň treba dodať, že v tomto športe si nájde každý svoje miesto (nízky, vysoký, rýchly, silný, chudý, tučný atď).

 

Venoval si sa aj iným športom?

Venoval som sa mnohým športom. Najviac času som však strávil pri hokejbale, ale najmä florbale. Aktívne som ho hrával cca 5 rokov. Dovolím si povedať, že som v našom malom mestečku dosiahol slušné úspechy. Zúčastnil som sa veľa turnajov na SVK či v CZ. S tímom Stars Malacky sme postúpili do SVK extraligy.

 

Aké sú tvoje ciele v tomto športe?

Tento rok stabilizovať naše mužstvo, dotiahnuť čo najviac ľudí k tomuto športu, mať čo najkvalitnejšie tréningy a dobre pripraviť chalanov po každej stránke. Budúci rok by som bol veľmi rád, keby sa zúčastníme SVK ligy a potrápime súperov. Nechcem aby sme išli do ligy s veľkými očakávaniami, ale skôr za pocitom nazbierania nových skúseností. 

 

Máš vzor, či už v americkom futbale alebo inom športe?

Veľa športovcov mi imponuje a to v rôznych športoch. Mojim vzorom je však už dlhé roky bývalý kanadský hokejista Eric Lindros.